You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Allods Online Forum. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

1

Monday, March 6th 2023, 8:51am

Débloquer les apparences d'armures

Bonjour :)
Savez vous si il est possible de débloquer toutes les apparences d'armures (dans la collection de costume) ? (De tous les différents raids, les skins pvp des saisons terminées, etc...)
Car j'ai souvenir de plusieurs raids où je ne lootais aucune récompense
Merci !

2

Monday, March 6th 2023, 8:01pm

google translate:
Hé!
Si vous demandez si vous pouvez déverrouiller chaque pièce de costume de la garde-robe par de simples raids ? Alors non.
Les raids déposent les pièces qu'ils déposent normalement, mais bon nombre de ces contenus de garde-robe sont spécifiques à des événements, à des ventes spécifiques, à des événements annuels, etc.
S'il y a quelque chose de spécifique que vous aimeriez, transmettez simplement les noms ici et je peux probablement vous dire ce qui vient d'où :)

Apprécier!

Original:
Hey!
If you're asking wether you can unlock every costume piece from the wardrobe by just raids? Then no.
The raids drop the pieces they drop normally, but many of these wardrobe contents are event specific, sale specific, yearly events and so on.
If there's something specific you'd like, just pass on the names here and I can probably tell you what's from where :)

Enjoy!

3

Tuesday, March 7th 2023, 11:17am

Hello,
Merci pour ta réponse !

Je n'ai pas les noms des items précis en tête, m'as par exemple : je sais qu'on peut loot les costumes de la Nécropole, de la Pyramide de Tep. Mais je n'ai jamais réussi à loot les costumes du Palais D'hivers par exemple, il faut faire les raids dans une difficulté particulière pour avoir les costumes ?

J'ai vu plusieurs costume liés à des évènements donc pour ceux là je pense qu'il suffit d'attendre ces fameux événements. J'ai voulu tester le mausolée des étincelles (je crois que ça s'appelle comme ça) pour avoir les costumes mais je n'ai jamais pu entrer, vous pouvez entrer et avoir les costumes vous ? Je n'ai peut-être pas eu de chance quand j'ai voulu y aller

4

Tuesday, March 7th 2023, 6:51pm

Salut !

Dans certains raids (Palais D'hivers), tu dois le faire en mode difficile pour recevoir les costumes et certaines carapaces d'assauts.

Pour le Mausolée des Etincelles, il est actuellement fermé et renommé en Arène des Héros dans l'onglet "Recherche de groupe".
Allods Online Discord https://discord.gg/CcpVYQvAae

5

Tuesday, March 7th 2023, 7:31pm

Posts: 807

Location: Franche comté

  • Send private message

C'est des cofres de costumes

de memoire ont peut le loot ceux de la cités des mort en faisant le dragon par exemple. Je sais pas si ca marche en mode facile.
Allods c'est comme une pièce de monnaie pour bien le connaitre je joue les 2 faces ;)

Cybermaman Modératrice FR
invitation discord communauté allods RU + EU https://discord.gg/Qf6nNAXveK

6

Tuesday, March 7th 2023, 8:48pm

Ok je comprends mieux !
Merci beaucoup pour vos réponses !

Et j'ai une dernière question, sur le serveur P2P, vous savez comment on peut avoir les items/ costume/ montures, qu'on obtient dans des casettes sur le serveur F2P ?

7

Wednesday, March 8th 2023, 10:50am

Posts: 807

Location: Franche comté

  • Send private message

Alors certaines montures se loot dans les instances

Tu as aussi un vendeurs de monture dans chaque faction celui de la ligue est devant l'auberge à bois de lumière, pas loin du port. Pour l'empire je ne sais plus désolée.

Pour les costumes je ne sais pas non plus ...
Allods c'est comme une pièce de monnaie pour bien le connaitre je joue les 2 faces ;)

Cybermaman Modératrice FR
invitation discord communauté allods RU + EU https://discord.gg/Qf6nNAXveK

8

Wednesday, March 8th 2023, 3:39pm

you have to do the raids in a particular difficulty to have the costumes?

Yes, usually it's always hardmode. But some bosses drop nothing from Hardmode either.
45 GT drops are from the last 3 bosses in the tower, there is no difficulty setting.
50 DC drops are only from the middle door, Great Dragon kill. No difficulty setting either.
55 Teps drops only the last 2 bosses, no difficulty either.
60 Eclipse drops only the biggest bosses, but no difficulty setting so don't worry about missing out.
65 Ferris is a huge raid, here only hardmode drops costumes, and it's usually the last boss of each section (frost zone, lab zone, wild zone, otherverse)
70 Battle of Gods drops only from last boss, on hardmode.
70 Fractal raid in Dane drops nothing, regardless of difficulty.
70 Winter Palace drops only from the last 2 bosses, has to be hardmode too.
70 Secret Paths drops only from hardmode last boss, nothing else either.
I believe I covered all raids this way.

I wanted to test the mausoleum of sparks (I think it's called that) to get the costumes but I was never able to enter, you can enter and have the costumes you?

The costumes from MOS are rewarded via a currency that you get.
You get this currency once a week depending on your current rank, which depends what wave you made it to.
At the end of the layer (each mini season) you get a lot more currency, title and an aura.
You can spend that currency at an NPC for all costumes and mount skins. Unsure for F2P here, I also don't know where this guy is for Empire.
Here he is for league.



And I have one last question, on the P2P server, you know how we can have the items / costume / mounts, which we get in casettes on the F2P server?

Generally yes, F2P has to cash most of them whereas P2P gets them by gameplay. However, a lot more "new" costumes developers made are also selling them to P2P rather than put them in gameplay, which is not a good thing.

Shoot if you have more questions!

9

Thursday, March 9th 2023, 3:23pm

Super j'ai tout compris ! Il va falloir que je trouve une guilde quand je serai hl ça veut dire
Merci beaucoup !

Similar threads

Rate this thread